Monday, February 28, 2011

~bicara aku tentang sebuah pengorbanan~

Apa itu pengorbanan? pernahkah anda berkorban? pernahkah orang lain berkorban demi anda? satu persatu persoalan yg dirungkai tentang satu pengorbanan. Pernahkah anda berkorban demi org lain tetapi tak dihargai? Bagi saya, pengorbanan sgt bermakna dalam kehidupan kita sebagai makhluk Tuhan, DIA yang maha pencipta dan saya pasti suatu pengorbanan itu juga sungguh berharga buat anda semua. Saya ibaratkan erti pengorbanan sebagai sebatang lilin, sebatang lilin yang membakar dirinya sendiri demi menerangi hidup orang lain. CINTA! adakah cinta memerlukan pengorbanan? YA! Semestinya. Kita dilahirkan ke muka bumi hasil daripada pengorbanan seorang ibu yang irabat merempuh maut berjuang demi melihat wajah anakanda yang sekian lama didambakan untuk menerangi hari-hari yang suram, ibarat cahaya yang menjadi penyuluh kehidupan. Kewujudan istilah CINTA adalah berasaskan sebuah pengorbanan. Tanpa pengorbanan, apakah makna cinta? adakah sekadar suka2 @ sebaliknya? Sebagai sang pencinta yang setia, sewajarnya kita menghargai pengorbanan pasangan yang berkongsi suka duka, sedih, pilu dan sebagainya dalam hidup kita. Hargailah apa yang kita ada dan perolehi sebaik mungkin sebelum kita kehilangannya buat selama-lamanya~ menyesal kemudian tiada gunanya: :

P/s: Terima kasih kepada mak dan ayah, rakan2 dan semua yg mencintai dan menyayangi diri saya seadanya:)

No comments:

Post a Comment